09 February 2013

محاوله اخيره لفهم نفسى

عمرى فى حياتى ما كنت اتخيل انى معقد للدرجه دى .. عايز أفهم نفسى علشان اقدر اعيش و اتعايش معاها و بيتهيألى ان دى هى فرصتى الأخيره .. لأن كل يوم بكتشف فى نفسى حاجات بتفاجأنى و بتضايقنى ... عايز أكون نفسى بس مش عارف .. عايز استمتع بالحياه و الحب و الفرح و مش عارف ... عايز اغضب و احزن و انفعل و ابكى دموع حقيقيه برضو مش عارف ...

أنا مين ؟؟؟؟!!!

السؤال ده بيتردد فى ذهنى كل يوم .. مع كل موقف بقابله و أتصرف فيه بطريقه بتفاجئنى .. و دايما الإجابه بتتوه منى و يتوه معاها السؤال و انسى السؤال و اضيع من نفسى الإجابه .. بس مش المره دى .. لازم اعرف نفسى و اعرف انا مين و عايز ايه و ليه .. يمكن خوفى من انى اعرف حقيقة نفسى بيخلينى اهرب من الاجابه على السؤال ده .. يمكن خايف اكره نفسى .. اكره نفسى لما اكتشف انى كذاب و مخادع .. و مش بس كذاب لا و كمان بحب الكذب و يمكن كمان بشعر بنشوه رهيبه لما اكدب .. بحس انى منتصر .. انى ذكى .. انى اقدر اخدع اى حد  و انى اذكى من اى حد .. بيتهيألى مفيش حد قابلته فى حياتى كلها و مكدبتش عليه .. ايه االلى بيخلينى اكدب و احب الكدب .. يمكن بكدب علشان اهرب من حقيقة نفسى .. يمكن لإثبات ذكائى او علشان اخبى ضعفى يمكن بنكر واقع ان حياتى ملهاش طعم ولا لون فبلونها بالكدب .. بكدب و اقول بحبك و اكدب و اقول انا كويس و محترم و اكدب بطريقة كلامى بتصنعى الابتسامه فى وجه اشخاص اكرههم حتى قبل ان القاهم .. و اكدب فى اخفاء حبى الحقيقى و التشويش عليه .. بس الكدبه الأخيره دى بكدبها على نفسى ..
ياااااااااه .. كم مره كدبت فيها على نفسى و خبيت حبى و اظهرت مكانه الكره .. كم مره خدودى تحمر من الخجل بمجرد انها تبصلى و انا ابصلها و برغم كده اول ما احاول اقربلها و تقربلى ابعدها عنى بقسوه و اعذبها و اعذب نفسى .. و ان كنت احتمل عذاب نفسى فكيف يا ربى أحتمل عذابها .. يا ربى كيف أكذب ؟؟؟

كذبتى الكبيره التى اعيش فيها يوما ما ستقتلنى ....

No comments:

Post a Comment